Friday, January 12, 2007

Povestea...ceasului meu


Ceasul meu a ajuns, si anume, in mainile mele direct din Shpania (stiti voi, 
acolo unde s-a inventat capsuna si se lauda unii ca munceste si apare prin
almanahe de citesc edilii nostri si invata cum se conjuga verbul, care este). Asa.

Ceasul meu se, si anume, intituleaza Swatch Irony. Ironic, nu? Ei bine, asta a fost una din "calitatile" ce l-au facut iubit de mine si indragit deopotriva. El este un ceas automat, adica nu e nevoie sa stea uitucul de mine sa il intoarca in fiecare zi pentru ca are un mecanism interior cu o contragreutate ce se invarte in el si il intoarce atunci cand execut miscari ale mainii. Dar sa nu intram in detalii atat de tehnice ca vad ca deja vi se cam inchid ochisorii si ajung la audientele ce le inregistreaza, nu-i asa, de-al de Zana de la Stupize Stupize, bre Mircea Radu si, bineinteles in frunte cu "Mai traiti? Bine!" Domnul Presedinte al Romaniei..............Troian Baselu'. Asa.

Ceasul meu are, si anume, vizor. Adica pot sa vad mecanismul cu toate rotitele alea micute si dragute care se tot misca pe acolo si i-ar face pe fabricanti sa tranteasca pe el un avertisment din ala cu "atentie obiectul contine parti mici ce pot fi inghitite sau inhalate de copiii sub 3 ani" (bine naibii ca eu am implinit anul trecut 5, deci am scapat).

Dar nu asta vroiam sa va zic eu de fapt. Ceea ce vroiam, si anume, care este, almanahele lui cu tot, este ca acu' vreo...cred 2 luni, m-am apucat eu sa fixez acest ceas care pot sa zic ca functiona chiar la secunda in ultima vreme, fara sa ma supere. Ei bine, cum credeti ca l-am fixat? Pai, era inainte cateva minute si idiotul zilei, care este, de aceasta data eu, s-a gandit sa il dea inapoi (in caz ca nu stiati, aceasta actiune este un big "no, no" in lumea ceasurilor mecanice) si asta am si facut.

Bineinteles ca ceasul s-a cam ofticat pe faza asta si mi-a raspuns a doua zi dimineata, cand am descoperit cu stupoare ca a cam stat el si s-a odihnit/visat/pur si simplu a stat cateva ore in cursul noptii desi dimineata chiar era alive and kicking. Ei, doar nu o sa ma sperii eu de la atat lucru, l-am potrivit si am trecut peste. Dar, dimineata urmatoare, ce sa vezi? Cine mai prinsese cateva ore de somn ( in afara de mine)? Ceasul meu...Irony...

Bun, toate astea poate ar fi plictisitoare daca nu s-ar fi intamplat alta treaba: acu' tot ceva saptamani (in timp ce eu inca ma confruntam cu acest conflict de munca spontan intre mine si ceasul elvetian) am vizitat prietena. Acum eu, cum sa va zic? Port acest ceas zi si noapte, noapte si zi, il dau jos doar cand ma imbaiez ca, asa cum spunea babacul meu: "ceasul de mana e facut sa stea pe mana, nu pe masa, nu in buzunar sau in sertar, nu in masina sau la nevasta, ca altfel nu s-ar mai numi ceas de mana". DAR, atunci cand dorm cu prietena, imi dau jos ceasul ca sa nu cumva sa ma trezesc cu vreun proces de vatamare corporala sau sa trebuiasca sa fac instructaj cu protectia muncii ("uite, bratara asta e de metal care e mai tare decat pielea omului si are margini ce pot fi taioase si te pot zgaria............" intelegeti voi).

Ei bine, daca ceasul meu statea atunci cand 24/24h 7/7 zile statea la mana, ce vi s-ar parea logic sa faca atunci cand il mai si las de la mana noaptea? Sa stea, nu? WRONG!!! Ceasul meu mergea perfect in prima dimineata. Ei, o intamplare, mi-am spus si m-am pregatit sufleteste sa il reglez a doua zi. Bineinteles ca animalul mi-a tras teapa si a doua zi! Inca functiona, nemernicul, asa cum nu o mai facuse de atat timp. Hmm! Poate ca si-a revenit si-a revarsat toti nervii care ii avea pe mine ca l-am dat inapoi si si-a intrat ca Dunarea acu' vreo 2 ani in matca (desi ceasul meu nu a facut atatea ravagii).

Acum, vorba aia: calatorului ii sta bine cu drumul, asa ca am plecat la un moment-dat de la fata mea si m-am intors pe taramuri natale. Ce face ceasul meu fix a doua zi? Ati ghicit: cateva ore de somn si-a tras si el. Ca sa nu lungesc povestea prea tare, sarbatorile de iarna le-am petrecut impreuna cu prietena (cam 2 saptamani puse cap la cap) timp in care, in mod mai mult sau mai putin miraculos, ceasul meu a mers fara probleme. Lucru care m-a cam pus pe ganduri: oare ceasul meu imi spune ca el nu mai reuseste sa functioneze decat daca il las linistit noaptea langa pat sau ca el refuza sa colaboreze daca nu se afla in prezenta prietenei mele? Mare dilema!

Eu cred ca totusi o sa il duc la ceasornicar...Voi ce ziceti?






2 comments:

Dorian said...

Eu zic sa mi-l dai mie, ca tu oricum ai mobil sucar, ce-ti mai trebuie si ceas...

cAnDYman said...

Ei, dar trebe si ceas la un domn bine ca mine. Ha ha! Nu ti-l dau ca are vizor si se cheama Irony. E bine?