Sunday, January 14, 2007

Fenomenul Counter=Strica




Cu toti am devenit in timp familiari cu termenul asta: Counter-Strike. Analizat de un sociolog, poate fi chiar ridicat la rang de curent, fenomen sau generatie (desi se intinde deja pe vreo 2, dar sa nu intram in detalii). Noi, practicantii acestui sport extrem nu ne vedem ca fiind deosebiti de orice alt utilizator de calculator sau gamer (exceptie fac gamerii care ar vinde-o pe ma-sa ca sa isi ia un sistem diablo 666666666....6 cu care nu ne putem asemana sau afilia).

Dar de ce sa nu intram direct in subiect? O chestie cu care ma confrunt in ultima vreme prin peregrinarile mele (mai mult sau mai putin nocturne) in taramul CS (un alt termen cu care trebuie sa te familiarizezi mai devreme sau mai tarziu daca ai in cercul de prieteni mai multi posesori de computer) este problema "coadelor".

Sa va explic mai intai ce se este acelea coade, care este: exista pe net niste mici programase (din care eu cunosc doar unul pe care l-am vazut in actiune) tip "OGC" care este un cheat si te face sa vezi prin pereti, alias "wall". Ah, poate am uitat sa descriu ce se este acela Counter-Strike.

Pentru neinitiati, CS este un shooter multiplayer ce se joaca, de obicei online cu alti utilizatori de pe Internet (stiti voi, a doua minune oferita de US Army daca nu stiti, dati click aici Life in 4D). Mai simplu: ai arme si munitie, du-te si impusca tot ce misca si nu e in echipa ta. Lamuriti? Bun! Atunci sa continuam cu lectia asta.

Bun, acum ca v-am explicat si despre asta, sa reluam! Va dati seama ca in momentul in care iti vezi dusmanul de dupa colt ai un avantaj enorm fata de el si, de cele mai multe ori il faci "in sange" cum se spune.

Pe langa minunatul OGC (nu stiu de la ce i se trage aceasta denumire si mi-e sila sa caut pe Internet) mai sunt cheaturi cum ar fi aim-ul (in momentul cand te regasesti fata in fata cu inamicul, tinta, intr-un mod magic si total inexplicabil, se muta pe capul lui si tu nu mai ai altceva de facut decat sa apesi tragaciul si sa privesti fascinat cum i se imprastie celuilalt creierii pe jos, pe pereti, pe vreun alt inamic - care isi asteapta rabdator randul sa isi culeaga dintii dintre materia cenusie blestemand ca a intalnit un asa "profesionist" - sau mai stiu eu pe unde face ala mizerie cu excesul de plumb in creier pe care tocmai l-a capatat.

Dupa aim mai sunt niste cheaturi ce se cheama speed. Eu, unul, nu l-am intalnit prea des si, nici nu prea imi doresc asa, cu ardoare sa mi se intample. Dar, din cate am putut sa imi dau seama, aceasta magie neagra te face sa te misti cu de vreo 3 ori viteza sunetului (cam cum se simte unul dupa ce a prizat niste cocaina sau si-a bagat niste LSD) si, un astfel de jucator, devine un adevarat Speedy Gonzales care te vede, te impusca, ajunge inaintea glontului si il opreste, numai ca sa te cresteze cum stie el mai bine pe la ficati cu cutitul (alias "lama" sau "brisca") si sa iti lase si un spraypaint pe cap pana ca tu sa observi ca nu ti-ai cumparat toate armele.

Asa, cheaturi de-astea or mai tot fi, dar nu vreau sa fac vreun dictionar de termeni CS pe aici, ci vreau sa ajung la ceea ce ma doare pe mine cu adevarat: sunt jucatori care au zile bune si joaca de nu-i adevarat. Adica: nici nu apuci sa il vezi bine si ti-a dat cap (asta se mai poate datora si lag-ului - lag = diferenta de timp dintre ceea ce vezi tu si ceea ce se intampla cu adevarat in timp real) sau tu il astepti cu tinta chitita unde stii tu ca tre sa iasa el cu capul, el apare si ti-o da inainte sa poti sa il rupi si, cea mai controversata: omul te vede palmat dupa vreo cutie frecandu-ti mainile ca ce de-a fragi (de la englezescul "frag" - pe asta nu vi-l explic ca aveti net si puteti sa cautati un dictionar online, lenesilor) o sa faca si incepe sa traga prin cutie pana te reduce la o pata rosie pe perete. Atunci incepe sa se auda dintr-o data plansete, scancete si gemete si culmineaza cu un urlet ca din gura de sarpe: "Codatule!!!" urmat de mai multe alintaturi pe care toti jucatorii de CS le-au auzit cel putin o data si le-au folosit de mult mai multe ori gen: fmm, mm, gm etc, etc, etc. Aceleasi replici le poti auzi si daca intr-o singura runda reusesti sa omori toti oamenii din cealalta echipa sau daca, dintr-un bulan incredibil reusesti sa i-o dai celuilalt printr-un colt de perete in timp ce el, panicat, trage un incarcator intreg si nu reuseste sa omoare peretele din spatele tau.

Ok, cred ca am acoperit subiectul codatilor. Dar ce se intampla cand joci prost? Chiar si adminii de pe servere au zile proaste si trag mai rau decat incepatorii, d-apoi, noi, restul muritorilor de rand care nu avem drepturi, ci numai obligatii pe serverele respective?

Pai, sa va spun eu ce se poate intampla. Mai intai, se incepe cu o alta categorie de prescurtari sau expresii specifice pe care ma multumesc sa le enumar fara a le explica pentru ca, sincer, nici eu nu prea stiu ce inseamna in afara de faptul ca nu e bine sa ti se spuna asa: "lamer", "noob/n00b", "but", "sclav". Bun! Daca asta nu te-a motivat indeajuns sa ii rupi de nu-i adevarat si sa ti se urle ce scriam acu' vreo doua paragrafe si este si vreun admin (admin = administrator - nu radeti, ca poate sunt si unii care nu cunosc prescurtarea asta) prezent, iti iei slap, kick sau chiar ban.

Acum, eu de ce ma obosesc sa va explic toate astea?

Pentru ca ma oftica faptul ca in ultima vreme am avut parte de ambele situatii, asta desi eu nu folosesc niciodata coade si sunt impotriva lor chiar, ca sa nu mai vorbesc ca nici macar nu am asa ceva pe calculator deci nici daca as vrea sa il fac pe vreun codat sa planga, nu as reusi. Dintre cele doua situatii consider ca cel mai grav e sa fii acuzat ca ai wall sau aim, mai ales daca esti corect si joci foarte bine. Nu numai ca nu te mai poti concentra, dar iti strica si tot cheful (asta cand nu se gaseste vreun admin care sufera sa iti dea kick sau sa inceapa sa exerseze pe tine tot felul de comenzi care mai de care mai interesante gen "slap", "llama", "gag" si altele pe care as vrea sa le fac eu in realitate dobitocilor ce practica asemenea lucruri pe server) si ajungi sa iti bagi picioarele si sa te apuci de Spider Solitaire in retea, Minesweeper cu tastatura sau de restartat computerul fara tastatura conectata pana da ortul popii Windows-ul (nota catre sine: trebuie un post si pe tema Microsoft-ului si minunatelor lui programe)!

Ei, acum ca mi-am spus off-ul, va las sa reveniti la activitatile voastre obisnuite si sa va invit sa comentati pe marginea postului (asta daca mai era nevoie sa o fac) daca simtiti nevoia. Nu va temeti ca scrieti tampenii pentru ca daca e cazul, o sa le sterg eu. Si daca vreti sa fiti anuntati atunci cand mai apare vreun articol debitat de mintea mea in piuneze, bagati adresa voastra de email acolo unde apare si butonul cu "Subscribe" si veti fi notificati de ficare data.

Asta e!V-am pupat pe portofel, numai bine!
Sau, reformulat in spiritul CS: gl si hf! (playerii stiu despre ce vorbesc)

PS: ca sa aveti si voi de ce rade, dati un "play" aici:












3 comments:

Dorian said...

Stiu faza de mai demult, e tare.
Ti-ai cam luat-o in cap cu cs-ul vad`ca, dar lasa ca te vindec eu cat de curand. :P

cAnDYman said...

Si eu o stiu mai de demult, dar mi s-a parut nimerit sa o pun aici.
Cat despre partea a doua a commentului atat zic:
Da?
Prove it!

Anonymous said...

lol :)) tare :D ..mai ales faza cu videoouu :) am mai vazut din asta Live..asa k nu ma sperii :D