Tuesday, January 16, 2007

Personal mind games


Mi s-a spus (nu o data, ci de mai multe ori) ca gandesc prea mult. Am spus-o (cel putin de atatea ori si a fost confirmata de mai multe persoane) ca sunt o persoana mai cerebrala din fire - n-am ce face in legatura cu asta, asa m-am nascut, nu se stie cat de senil o sa fiu cand o sa mor.


Acum, stau eu si ma gandesc: daca eu gandesc prea mult, oare cum o fi sa nu gandesti deloc (ca sa ajungem in cealalta extrema sa vedem cat de cald sau bine e acolo)? Pai, din cate stiu eu, sa nu gandesti deloc se numeste stare vegetativa, mai popular, "leguma" sau (preferata mea) ca esti copac (pentru ca nu judeci). Deci, nu e bine nici asa. Plus ca nici nu as mai fi eu daca nu as gandi atat. Pot spune ca daca a fost pana acum ceva care sa ma diferentieze cu adevarat de restul multimii (in afara de aspect fizic sau aparente), aceasta ar fi tocmai abilitatea asta de care poate abuzez uneori (desi inca nu mi s-a dovedit cu argumente palpabile) si care a fost chiar remarcata de unele persoane, surprinzandu-ma.


Pe de alta parte eu ma gandesc ca nici cei care spun sa nu mai gandesc asa mult nu sunt ei asa cum pretind a fi. Si ei gandesc, uneori poate mai mult decat mine, dar isi indreapta atentia catre lucrurile mici si neimportante din viata lor sau asupra lucrurilor ce nu au legatura cu o posibila problema. Si atunci, la ce mai gandim, daca nu ne folosim ratiunea pentru a rezolva problemele majore din viata noastra atat in legatura cu noi, cat si cu ceilalti?


Eu consider asta ca fiind avantajul major al nostru peste restul animalelor: faptul ca avem capacitate de introspectie si prevedere, pragmatism si...whatever. Multi nu vor intelege ce scriu eu aici, nici nu imi fac false sperante in legatura cu asta, just needed to get this shit off my chest (and onto your head).


Pe final, spun ca daca nu as gandi, m-as plictisi foarte repede si m-as lipsi de una din cele mai importante activitati cand nu am nimic mai bun de facut decat sa stau si sa ma uit pe pereti, lucru care mi se pare inaceptabil (asta presupunand ca as vrea si chiar asa si reusi sa inlatur acest "obicei prost" de a gandi).


Cam asta debitez eu cand stau degeaba. Ati inteles ceva? Nu mai conteaza. Bine ca ati avut rabdare pana la sfarsit. De rest, poate o sa ii fac si o nota explicativa intr-o zi ca sa va prindeti de detalii. Pana atunci, be well!


4 comments:

Dorian said...

Bun. Astept nota explicativa. Pana atunci, luam o pauza toata lumea de la gandit?

cAnDYman said...

...pai, se pare ca tu oricum ai luat deci...da!

Dorian said...

Deci te-am dresat. Now go fetch a beer. :P

cAnDYman said...

Asta chiar nu stiu ce naiba ai vrut sa zici...Nevermind! Cancel that! Bafta!