Thursday, January 5, 2012

Treaba cu eMAG


Don't get me wrong, I like eMAG...

Pentru ce? Pentru faptul ca au o gama foarte mare de produse, servicii aproape ireprosabile, branduri cunoscute, iar procesul de lansare al unei comenzi este relativ simplu, DAR daca s-ar gandi vreodata sa implementeze o promotie de genul "returnam de 10 ori diferenta daca gasesti mai ieftin in alta parte", va garantez fara urma de dubiu ca ar da faliment in mai putin de o luna.

Din nou, nu vreau sa fiu inteles gresit, majoritatea preturilor lor sunt corecte, ba chiar uneori mai ieftine decat in alta parte (chiar si mai ieftine decat la Altex, trust me), dar si cand dau baietii cate un tun...se simte. Si nu se intampla la maruntisuri gen agrafe sau cabluri SATA, ci la sofisticaturi de sute si mii de lei si va dati seama ca aceste diferente ajung chiar la 25% din pret! Oh, da! Belie' that!

Daca ar fi sa despic firul in patru, nici la capitolul livrare nu sunt cei mai tari, asta in parte, pentru ca se bazeaza pe serviciile mega CURierULUI Fan Curier (pe care, alaturi de CosmoSte si eRDeeSh le pun pe lista firmelor "out of this world"), dar si pentru ca atunci cand sunt foarte aglomerati si numarul comenzilor creste foarte mult, nu au decenta de a te anunta ca nu au apucat macar sa emita factura, desi site-ul spune ca vei primi comanda la timp. Si aici o spun din proprie experienta. Ba, mai mult, atunci cand am sunat la call center sa ii intreb ce se intampla, numai cand am ridicat tonul si am luat-o un pic la suturi pe don'soara care a binevoit sa ma anunte ca am stat acasa degeaba o zi intreaga asteptand comanda, care urma sa ajunga abia a doua zi, am primit si o scuza, cu care ar fi trebuit sa inceapa, de fapt sus-numita reprezentanta a supermagazinului online.

Si acum probabil ca toti (aia putini care cititi articolul) va intrebati: cum ramane cu bannerele si cu faptul ca am spus ca imi place, totusi eMAG-ul. Ei bine, nu sunt sadic sa inchei articolul aici. Nu de data asta.

Asa ca o va spun de ce continui sa comand (APROAPE exclusiv) de la ei si, ca sa fiu organizat, incep de la capat, cu liniuta (cum ne zicea invatatoarea in 1-4):
- de obicei prefer sa imi ridic comenzile de la showroom. Din prima scap de stresul de a astepta ceva ce nu ajunge la timp si nu mai conteaza daca e de vina sistemul de facturare al eMAG-ului sau faptul ca cei de la FAN Curier mai au destule de invatat cand vine vorba de "clientul nostru, stapanul nostru", oricat ar zice ei "oriunde, cu placere". Stiu, asta e un fel de workaround, dar cate alte magazine se mai pot "lauda" cu o asemenea alternativa?
- tot legat de livrare as putea spune ca tocmai faptul ca exista un showroom de unde pot ridica "marfa" este un atu. Pentru ca asta ma scuteste de plata transportului chiar si la comenzi cu valoare mica, pe cand majoritatea celorlalte magazine online te pun sa platesti chiar si pentru livrari in orasul unde isi desfasoara activitatea, indiferent de valoare sau punand niste praguri de valoare minima aproape ridicole.
- un alt punct foarte important ar fi faptul ca atunci cand vine vorba de garantii, pana acum cel putin, nu am fost dezamagit. Ba chiar recent am returnat un produs in cele 10 zile de la livrare si nu s-au facut niciun fel de mofturi in a-mi inapoia banii pe loc. Hats down for that! Mai ales ca am avut parte si de reversul medaliei cu un alt retailer online pe care as vrea sa il vad pe lista falimentarilor, anume Cel.ro, dar povestea lor, poate altadata (dar probabil ca nu va mai fi niciun "altadata").
- comoditatea este iar un factor de decizie, iar aici contribuie doua elemente destul de importante: faptul ca gasesc aproape tot ce imi trazneste prin cap (in materie de electronice, cel putin) pe un singur site, la care se adauga faptul ca in aproximativ 3 clickuri, comanda a fost plasata, iar daca produsul e pe stoc in urbea de domiciliu, il pot ridica in mai putin de o ora.
- cea mai spinoasa problema ar ramane pretul. Ei bine, aici trebuie un pic de mestesug si o groaza de creier ca sa nu te trezesti ca ai platit mult mai mult decat face, asa ca mie imi place sa imi exersez muschiul numit creier si sa imi dau silinta sa fac niste comparatii pana ma apuc sa dau cu adevarat comanda. Si nu e vorba numai de a gasi mai ieftin in alta parte, dar sa imi dau seama si daca obiectul respectiv merita banii aia, deci bag un pic de munca de investigator si ma mai culturalizez cu niste review-uri ca asa ii sta bine unui utilizator de internet si client de magazine online (mama, ce m-am periat aici...me so shiny!) care este.

De ce va spun toate astea? Probabil ca sa ma descarc de niste chestii care s-au adunat in timp si pentru ca azi a venit si picatura care a umplut paharul. Un produs pe care mi l-as dori in visele mele frumoase si pe care eMAG-ul il vinde cu peste 1800 de lei, iar eu l-am gasit la aproximativ 1400... Chiar cu livrare gratuita oriunde in tara, just to get that out of the way. Dupa cum ziceam nu ar fi prima oara cand imi inseala asteptarile. Mi s-a mai intamplat acum vreo jumatate de an sa comand de pe alt site un produs mai bun decat ce vroiam eu sa cumpar initial de la eMAG si la un pret un pic mai mic... Dar chiar si asa, din moment ce nu e o graba sa imi iau respectivul produs, imi permit "luxul" de a astepta para malaiata...Rabdare si tutun...

In rest, numai de bine, dar ar fi dragut ca eMAG-ul sa sesizeze problemele astea pana nu e prea tarziu si pierd rand pe rand, clientii. Intr-o astfel de piata, aflata in continuare in criza generalizata, fiecare client conteaza. Cu atat mai mult clientii fideli si cei care se orienteaza catre produse high-end ori, in general, scumpe, pentru ca exact acolo e calcaiul lui Ahile si acolo ii doare cel mai tare pe oameni: la portofel.

Daca ati inteles ceva din articolul asta, eu ma declar multumit ca am reusit sa fiu coerent in timp ce intreprindeam activitati de "multitasking", daca nu, atunci va rog scuzati stangacia si sper sa reusiti voi mai bine in comentariile sau articolele pe care le scrieti.

Peace out sau cum ar spune un italian in vizita in Malta: piss on you, you son'a'ma'bitch! Cunoscatorii vor rade, ceilalti (sper) ca vor face efortul de a cauta - nu va spun unde.

No comments: