Friday, January 6, 2012

eRDeeSh another chapter is closed...barely


Da, s-a mai incheiat un episod din seria de articole ce risca (timp prezent, nu imperfect) sa o ia pe urmele lui "Tanar si nelinistit". Extraordinara epopee cu aproape la fel de multe randuri ca Iliada lui Homer (nu Simpson).

Daca va amintiti, acum nu mult timp (desi parca a trecut un an) va spuneam ca baietii de la RDS s-au ridicat destul de mult si chiar aspira la niste standarde mai inalte decat cu ce suntem noi obisnuiti in Romania, dar ca nu au ajuns "quite there yet". Ei bine, a sosit momentul sa punem punct si sa o luam de la capat. Ma rog, deocamdata pun punctul si sunt sigur ca nu ma vor lasa sa astept prea mult pentru partea cu luatul de la capat.

Deci, asadar si prin urmare sa va spun despre ce este vorba. Ca in filmele de sezon, asa, ca prin minune, imediat dupa Craciun (thank God that's over), am fost sunat, iar vocea suava si aproape inaudibila mi-a comunicat ca au primit decodoare HD si daca mai am nevoie de asa ceva. Mananci calule, ovaz? "Bineinteles" am raspuns si am adaugat de pe lista pe care mi-o spuneam in fiecare noapte la culcare, in loc de rugaciune, si decodorul digital "SD" (nu ma intrebati de ce se cheama asa eu stiu doar de carduri Secure Digital, but anywho), si dongle-ul Wi-Fi (alias "stickul de internet") si, in sfarsit, telefonul (ala reconditionat, dar macar telefon sa fie).

Aici aparut problem. 1 - nu aveau inca decodorul digital (desi probabil ca au mai avut dar le-au dat altor nefericiti care erau pe lista de asteptare inaintea mea) si nici telefon, dar macar am primit promisiunea ca se va incerca rezolvarea problemei a doua zi, cand urma sa ma duc sa salt tot echipamentul.

Si, surpriza! De data asta, placuta: numai bine, peste noapte, Mosul le-a adus si un transport de decodoare digitale deci m-au fericit cu inca o cutiuta, ba, mai mult, de pe vremea lui Pazvanti chiorul de cand nu am mai vazut eu un decodor dintr-aista de la RDS, ei au schimbat si culoarea, adica facandu-l negru complet! Haaaaleluja! Haaaaaaleluja! Haleeeeeeluuuuujaaaaa! Numai bine se potrivesc toate cu electronicele pe care le-am mai colectionat/achizitionat prin casa, ca e toate negre, vericule.

La sfarsit dar nu la urma, mi s-a inmanat si dongle-ul. Alb. Cu scris verde. But who cares?! Credeati ca o sa fac tambalau pe faza asta, dar nu. It's all good, baby! Ala nu sta pe langa televizor sau celelalte electronice de culoare nativ afroamericana si chiar nu prea imi pasa ca l-am luat mai mult ca sa fie, nu ca as avea cu adevarat nevoie. De aici si lipsa de entuziasm.

Telefon fix tot nu aveau. Fuck it! Si-asa era o rapandula reconditionata, chiar si daca mi l-ar fi dat. Asa ca am facut bine si am gasit altele care se potrivesc si cu gusturile si cu celelalte chestii de prin casa si am scapat de o grija.

Anywho, aici s-ar fi putut termina si povestea, si articolul meu. But nooo, tre sa mergem in continuare. Keep walking, ca asa zice nenea Johnny Walker.

Ajuns acasa am constatat ca totusi imi lipsea ceva: desi baietii cu instalarea mi-au spus ca imi vor lasa vreo 10m de cablu telefonic ca sa imi plantez urlatorul pe unde ma taie pe mine capul, prin casa, se pare ca au "uitat" (o fi avand legatura cu faptul ca nu le-am dat "de-o bere"?) si mi-au lasat doar cablu TV (pe care nu il folosesc inca din motive obiective) si cablu de retea pe care l-am intins si ascuns deja prin casa.

Problem din nou. Sun la serviciul de relatii cu clientii, mi se face un transfer ca aparent sunasem aiurea, prin Bucuresti, descriu problem, se face verificare si mi se spune ca din moment ce am semnat procesul verbal de predare-primire (pe care probabil ca scria ca am primit si cei 10m de cablu telefonic) nu se mai poate face nimic. Degeaba am insistat, degeaba le-am explicat, cablul tot nu a putut fi revendicat.

Adevarul ca au presimtit ei ca poate fac eu vreo afacere cu cablul pe care mi l-au lasat si pentru care am semnat, iar acum vreau doar sa ii smecheresc pe ei si sa ii pagubesc de mult-pretiosul material pe care il extrag ei de undeva din urAnus, probabil. Asa ca m-am vazut nevoit sa fac o plimbare prin cartier, la temperaturi aproape de 0 (ceea ce nu e extrem de frig, recunosc) si sa ajung la un magazin de electrice unde (slavit fie Allah) aveau buclucasul cablu.

But wait. It's not that simple! Am dat comanda 10m (care, apropo, costa fabuloasa suma de 7 lei - cablu cu 4 fire, desi cand am ajuns acasa am vazut ca era suficient unul cu 2 care ar fi fost doar 5 lei, dar sa trecem peste), femeia se apuca sa masoare, la care eu, genial, o intreb: "dar il si mufati?" Ghiciti ce a raspuns? Bineinteles ca a zis ca "nu". Damn. Dar stai, inca o idee sugubata: "dar cleste de mufat aveti?" Minune, aveau. Era NUMAI 60 de lei... Drat. Ultimul asalt, promit: "si nu pot sa il 'inchiriez' si eu putin"? Nici nu va mai spun care a fost raspunsul.

Pe sfarsit o sa va spun ca am ajuns cu bine acasa, am gasit si cleste de mufat si ca cel putin decodorul HD si telefonul sunt la locul lor. Mai ramane sa dau niste gauri si sa intind cablul pentru decodorul digital, dar nu ma grabesc. All in due time.

O sa concluzionez, insa urmatoarele:
- eRDeeSh ramane eRDeeSh si isi va pastra unul din locurile fruntase pe lista firmelor "out of this world" pe care am zamislit-o in articolul precedent;
- se pare ca nu sunt numai firme, ci si oameni care nu sunt tocmai de pe plaiurile astea si nu ma refer la cele mioritice ci la lumea asa cum o cunoastem cu totii;
- ma declar satisfacut ca am obtinut tot ce aveam nevoie si chiar mai mult de la RDS, desi inca nu le folosesc pe toate.

Cam atat pentru moment. Stay tuned, more revealing posts to follow, I'm sure...Till then!


No comments: