Monday, October 17, 2011

Si cand ti-e lumea mai draga...


Mesaj de interes (oarecum) public: postul care urmeaza e bazat pe fapte si persoane cat se poate de reale...iar actiunea (si inclusiv primele doua randuri ale articolului) a inceput acum vreun an...sau doi. Din motivele acestea mai mult sau mai putin stupide, inaugurez si o noua categorie: De la naftalina - pentru a marca posturile incepute pe vremea cand vulcanul Krakatau era un amarat vulcan noroios si care isi gasesc finalitatea pe blog dupa o perioada echivalenta cu de doua ori varsta Universului...cunoscut omului. Si cam atat. Sa-i dam drumul! La vale...

...se mai trezeste cate o fierotanie din asta sa iti faca figuri..gura mamii ei! Acum ceva timp a plecat "pa" cilindrul de la pomba hidraulica a cutiei de viteze, la aproape fix un an dupa, ghiceste cineva ce s-a intamplat? Ei bine, masinuta mea a absolvit cursurile si a trecut la chestii mai serioase: nu s-a bulit cilindrul de la pompa hidraulica (asteptati deznodamantul pentru dezvaluiri incendiare!), ci "doar" ambreiajul.

Sa va explic cum e treaba cu ambreiajul: e o chestie rotunda, de marimea aproximativa a unei farfurii (mai mult sau mai putin zburatoare) si e pe undeva printre motor (chestia care face zgomot cand e masina pornita) si cutia de viteze (aia care e conectata la facaletul dintre scaune unde amesteca soferul in motorina, sa nu se prinda de rezervor).

Dar credeti ca lucrurile sunt asa de simple? Ati vrea voi! Sau poate ca nu, ca pe aici s-ar termina si articolul. Asa ca, pentru masochisti, sa dam citireeeee! Dupa cum ziceam, there's more to it, than meets the eye.

Si se facea, ca intr-un service ca-n povesti, cu mecanici ce discutau numai in ecuatii quantice de gradul 200 Celsius si se bateau in trafic pe site-urile si forumurile deschise, printre picaturi, mai desurubau o piulita, mai aruncau cat colo o planetara, o bucata de roata si descopereau ca farfuria zburatoare trebuie neaparat si musai insotita si de placa de presiune. Sa va mai explic ce e placa de presiune?

Pai e treaba aia care arata ca o placa si face presiune. Lamurit? Bun. Mergem mai departe.

Dar la un moment-dat se pune intrebarea: uleiul din cutie ce tip e? Pai...o fi. Tipul AB negativ, poate. Sau o fi tipul pe invers. Da' nu e bun? Raspunsul a fost mai mult decat prompt: nu-i bun. E rau. E rau ca trebuie schimbat. Bun, tras inca o linie pe raboj.

Si cum nu mai puteam eu de fericire si nu-mi incapeam in piele de bucurie, o voce aproape angelica imi spune ca e copt si rulmentul de presiune (a nu se confunda cu placa aia care face presiune - asta are si rulment, dar tot presiune face; in concluzie, motorul si cutia fac presiune si uite-asa se deplaseaza obiectul motric - da, stiu si greaca veche, unul din multele mele talente absconse)...

Party at my plaaaace! Apa de la robinet e din partea casei! Bineinteles ca partea cea mai buna vine la urma: oh, dar vai! Ce comoara! Volanta are un pic de joc si daca se joaca prea mult, o sa orbeasca. Mai prost e ca o sa ia cu ea si jumatate de cutie, carcasa, poate o sa rada un pic si motorul si o sa sara fix prin capota, pe orbita capului soferului pe care il va nauci intr-un mod ametitor de halucinant pana la aberatie. Oh, yeah! Jackpot! Asta face mai mult decat toate celelalte la un loc, plus manopera!

Sa va explic asa, frumos, cum stiu eu mai bine si cum e treaba cu manopera? Cand o mana se apuca de opera, atunci e manopera. Si Doamne, ce frumoasa mai e! E asa de frumoasa ca nu te poti opri sa nu versi o lacrima...si sa-ti faci cruce cand te gandesti cati bani (NU) mai ai pe card.

Peste astea, capac, fara numar si cu dedicatie speciala, aruncam un simering (un fel de ring din ala ca-n filme dar din care nu iese nicio creatura de grozavenie care sa isi dea parul din ochi numai ca sa se holbeze la tine si sa ti se faca greata de mori - la propriu), vreo 5 litri de lichid de frana (pun pariu ca nu stiati ca poti sa bagi atata intr-o instalatie, dar mama ce mandru sunt eu de instalatia mea - cred ca am un pic de lichid de frana si in rezervor, putin sub scaun si chiar in cotiera de la bancheta din spate), si...si......SIIIIIIIII.....daaaaaaaaaaaaaaaaaaa (extaz in forma cea mai pura!), pompa hidraulica! Cu care pompez hidre pe unde pot cu ambreiajul meu de legenda!

Nu vreti sa stiti costul final. Sau chiar daca vreti, eu nu vreau. Inca am palpitatii. Si tre sa ma palpez ca sa nu palmez portofelul si sa o iau la fuga in directia opusa.

Anywho, aceasta e o poveste "to be continued". De-abia ce am mai trecut printr-o "near death experience". Dar despre asta, intr-unul din episoadele urmatoare.

Stay tuned!

No comments: