Wednesday, April 18, 2012

Drim fon


Am senzatia ca revin asupra unui subiect pe care l-am mai abordat o data, dar daca ma repet, e doar din cauza Alzheimer-ului care isi face efectul mai devreme si a medicamentelor prea puternice amestecate cu alcool si fum de marijuana.

Din ciclul "I have a dream", va prezint in acest episod de nebunie temporara cu accente de schizofrenie prematura, cum ar arata sau ce calitati ar trebui sa aiba telefonul visurilor mele.

Dar, mai intai un fel de prolog: pentru a preintampina comentariile rautaciosilor, nu, nu vreau ca mobilul meu viitor sa imi prepare cafeaua de dimineata, sa imi faca rezumatul emailurilor ori sa serveasca si pe post de proiector. Nu vreau nici macar sa imi traduca in timp real ce spune unul din interlocut(au)rii mei, asa cum am vazut eu un clip, la un moment-dat despre
Pomegranate. Deci ce ar trebui, totusi sa stie telefonul asta?

- in primul rand, telefonul visurilor mele ar fi Nokia...prietenii stiu de ce...ba chiar si cititiorii mai mult sau mai putin fideli stiu de ce;
- in al doilea rand, si foarte important, ar trebui sa fie dual sim. Pentru cei care nu stiu ce inseamna, e vorba de capacitatea de a suporta 2 cartele SIM in acelasi timp, atat in standby, cat si in timpul utilizarii (ex: daca vorbesti cu cineva pe primul SIM si in acelasi timp te suna cineva pe cel de-al doilea, apelul intra in asteptare);
- tot za drim fon ar trebui sa fie un smartphone, iar cand spun asta, ma refer si la alte trasaturi caracteristice telefoanelor ce pana nu de mult reprezentau gama de varf: wi-fi (n), 3G, 4G (de ce nu?), HSPA, HSDPA, GPRS and so on;
- tot el, molecularul, ar trebui sa aiba tastatura fizica - ziceti voi ce-oti zice, poate ca sunt demodat, dar vreau sa simt butoanele sub deget, nu netezimea display-ului mai mult sau mai putin capacitiv;
- ca veni vorba, celularul asta ar trebui sa aiba un display decent: nici prea mic, nici prea mare, dar cu rezolutie foarte buna si miliardele de culori calare pe el. Ba chiar ar fi interesant sa aiba si Gorilla Glass 2, nu ca as fi eu vreo primata, neaparat...Si daca tot suntem aici si in mod evident imi place sa imi folosesc mainile, sa facem acest display sa fie si touch capacitiv, bineinteles;
- tot acest Excalibur al telefoanelor mobile ar trebui sa aiba o baterie cel putin peste medie: durata de standby in conditii de utilizare normala sa fie peste 5 zile, ideal peste 10;
- memoria interna...nici nu stiu. In ultima vreme multi producatori baga memoria flash direct in telefon, deci sa fie de vreo 16GB cu capacitatea de extindere prin card microSD de inca 32GB, pentru acele zile in care chiar vrei sa transporti filmele Blu-Ray sau BRRip pe telefon;
- nu in ultimul rand, designul: trebuie sa fie placut si ergonomic. Aici as mentiona faptul ca mi-ar placea sa aiba tastatura qwerty, dar nu e un "must";
- camera...ei bine, ar putea la fel de bine sa lipseasca, dar cum asa ceva e aproape imposibil in ziua de astazi, atunci mi-as dori sa aiba cel putin 5MP si sa beneficieze si de asa-numit-ul flash, plus autofocus (true autofocus, nu cel la care trebuie sa apesi pe tasta T);
- din moment ce e drim fon, as vrea sa se incarce in 30 minute si...cam atat.
- oh, da! Almost forgot! Telefonul aista ar fi monobloc. Nu slide, nu claputa, nu nimic. Caramida (dar fara sa imprumute si alte trasaturi).

Presupun ca ce incerc eu sa spun aici de fapt este ca mi-ar placea extrem de mult sa vad un Nokia E6 dual SIM si nu orice fel de dual SIM, ci unul real (ca pana acum nu au reusit decat sa fie dual decat in stand by, iar atunci cand utilizezi una din cartele, cealalta apare ca si cum ar fi telefonul inchis).

Eu preconizez ca multe din trasaturile astea se vor regasi in urmatorul meu telefon si ca acesta nu va intarzia prea mult sa apara. Deja Nokia a facut primii pasi in directia asta cu telefoanele dual sim (au vreo 5 modele pana acum, daca nu ma insel), intre care sunt vreo doua cu tastatura qwerty, insa niciunul nu este smartphone. Si desi asta nu ma deranjeaza din start, faptul ca majoritatii le lipseste pana si 3G-ul nostru cel de toate zilele reprezinta o mare problema, deoarece eu chiar navighez frecvent pe internet de pe mobil, iar vitezele mici sunt cu adevarat un "killjoy" cum ar zice americanul, si am avut deja un astfel de experiment esuat cu Nokia C2-06, daca va amintiti, eu incerc sa uit.

In momentul de fata tot ce ar trebui sa faca finlandezii ar fi sa combine cateva din aceste telefoane si sa le sufle si un pic de inteligenta "smart" pentru a indeplini majoritatea conditiilor de mai sus si sa ma faca fericit. Dar nu asta e scopul lor. Deocamdata ei incearca sa supravietuiasca acestei crize si a competitiei din ce in ce mai acerbe, intrand pe un teritoriu as spune total nefamiliar: cel al telefoanelor cu display-uri din ce in ce mai mari si cu touch, iar sistemele de operare si toata experienta celor de la Nokia nu fac fata acestei incercari.

Eu raman in expectativa. Poate chiar anul asta finlandezii vor face un pas decisiv in directia pe care mi-o doresc, deci, urati-mi "noroc". Sau, poate, cine stie, am si eu un "sudden change of heart" si optez pentru ceva simplist dar nu neaparat minimalist, cum ar fi Nokia Aeon, daca va iesi vreodata pe piata:

Iar pe final, o intrebare deschisa catre voi, cititorii acestei glume proaste, numite blogul meu personal: care este telefonul visurilor voastre?

No comments: