Monday, April 16, 2012

Placerea mea vinovata

OK, m-am convins. Nu, nu mai exista dubiu. Acum stiu si trebuie sa o recunosc public: da, imi place sa bag banii in calculator.

Asa cum multora le face placere sa isi cumpere haine, altora sa puna tot felul de briz-briz-uri la masina ori sa aiba ultimul telefon care a aparut pe piata, ei bine, mie imi place sa imi configurez si reconfigurez aproape in permanenta calculatorul.

Sa nu credeti ca prin asta urmaresc sa am cel mai tare "avion personal" sub birou. Nu, nicidecum. Preturile acelor OZN-uri se invart in toate sferele ridicolului si nici macar eu nu sunt suficient de alienat mintal incat sa imi doresc vreunul sau macar unul asemanator. Nu degeaba unele din cele mai scumpe configuratii "ready made" disponibile pe piata se numesc Alienware...

Preturile respective sunt, de multe ori, umflate cu pompa, pur si simplu nejustificat de mult. Isi mai pune omul adaosul, mai baga si munca, si calitatea, eventual fiabilitatea si garantia ei, ba chiar, de ce nu, si numele pe care il are in spate, dar cand o unitate centrala ajunge sa sara de 10.000 de lei, e momentul sa ne trezim la realitate ca asta devine deja cosmar in toata regula.

Am auzit recent de un nefericit care a fost in stare sa isi vanda rinichiul ca sa isi cumpere un iPad si un iPhone. Nu stiu contextul povestii, dar mi se pare absurd sa ajungi sa iti vinzi lucrurile de prin casa, de pe tine sau, si mai rau, din tine ca sa iti iei ultima aberatie de calculator sau alta electrocasnica.

Anywho, revenind la subiectul articolului asta: da, imi dau seama ca e aproape o dependenta, dar trebuie sa recunoasteti si voi ca suna mai bine cand spun ca e placerea mea vinovata. Da, e o placere greu de descris in detaliu si in acelasi timp vine insotita de un sentiment de vina, ca acei bani nu ii directionez in ceea ce majoritatea si societatea eticheteaza a fi "lucruri serioase", dar din moment ce nu fumez, nu trag si nu imi bag in vena, spun ca sunt inca rational si incerc pe cat posibil sa nu sar calul.

Ultima dovada sunt achizitiile pe care le-am facut si la care visez de aproape un an, respectiv de vreo 3 ani. Iar ca sa nu fie totul "degeaba", am spus ca sunt cadoul meu pentru faptul ca am mai facut umbra planetei pentru inca un an si nu am lasat astfel sa se desertifice un metru patrat de sol...

Si daca tot veni vorba, da, este ceea ce ma face fericit, pana la urma, deci cu atat mai mult isi are locul aici, pe blog, unde e "my happy place". Hope y'all can level with that.

Probabil ca pana la anul, pe vremea asta, vor mai fi vreo 2-3 mici investitii in computatorul meu personal, dar nici asta nu mi se pare exagerat (stiu, sunt in faza de negare) si, cum spuneam, nu am alte vicii care sa imi goleasca rapid bugetul si sa ma duca in sapa de lemn (sau de cauciuc, cum spune tatal meu).

Ce mai pot spune...poate ca ar fi trebuit sa incep cu asta, dar eu o pun drept incheiere:

"Hi, my name is cAnDYman and I'm a PC upgrade-holic..."

No comments: