Friday, December 14, 2007

Proiectul „Toaca”



Desi nu sunt un ascultator fervent (sau frecvent) de radio, cu sau fara voia mea, am ajuns sa fac parte din cei care fac audienta diferitelor posturi ce emit in eter. Fix in dimineata asta, asa…dis-da-morning, in drum spre munca, am auzit o idee foarte buna de la…hmmm…cum il chema? Daniel Buzdugan sau Mihai Morar, oricum, unul din ei, care si-ar dori sa puna bazele unui site numit www.toaca.ro.

Sa va explic care e ideea din spatele ideii, daca imi permiteti exprimarea de-a dreptul circulara. Omul a zis asa: cand cineva era suparat pe unul care i-a facut rau, se ducea la biserica si ii scria numele pe toaca si, atunci, ar fi o idee buna sa se infiinteze un site pe care romanii sa scrie numele celor care ii streseaza/oftica/deranjeaza/detesta, etc. si motivul pentru care au ajuns sa nutreasca astfel de sentimente paterne si demne de un bun crestin.

De ce va spun de aceasta idee? Pentru ca o consider una super tare. Nu ca ar rezolva ceva sau ca ar pune pe cineva pe jar, dar ar fi extraordinar de amuzant sa vezi cate nume se perinda pe acolo sau de cate ori se repeta numele vreunei persoane publice. De aici rezulta ca ar trebui neaparat sa existe „poll”-uri, adica sondaje pe romaneste, unde sa se vada clar si fara echivoc procentajele pe care le obtin toti cei pe care o tara intreaga ii injura, suduie, blesteama sau carora le doresc...tot binele din lume, in cele mai colorate moduri posibile.

Hai sa ducem ideea asta la nivelul urmator. Sunteti perfect constienti ca exista anumite nume care inevitabil se vor repeta intr-un ritm de-a dreptul ametitor asa ca ele ar trebui sa aiba propriile sub-domenii.

Aici as enumera pe: partzsedintele RoManiei, domnul „nu-te-uita-unde-ma-uit-eu-ca-te-vei-alege-cu-entorsa-la-ambii-ochi”, ati ghicit – TrOian Basexu’; al doilea candidat la onoarea de a-si consulta propria pagina cu imprecatii si invective ar fi parDon-ul echipei ceausiste, ciobanul dintre ciobani, domnul „am-bani-ce-mi-mai-trebuie-cultura-sau-logica”, din nou, indubitabil – Jiji BerBecali (apropo, aici, o barfa de ultima ora, cica s-ar putea ca cei doi sa se inrudeasca prin alianta in curand – may God have mercy on all of us); un al treilea (poate la egalitate cu primul numit ca doar asta isi si doreste) ar fi domnul „sunt-mai-mare-(dobitoc)-si-mai-tare-decat-Basescu-si-am-kilogramele-si-milioanele-care-dovedesc-asta”, baronul „national” si (cel mai probabil) papusa ale carei sfori sunt trase de grupurile financiare de interes, cine altul, daca nu CTP (adica Ce te priveste? n.a.), Calit Prostescu Tartareanu, bikerul care nu da doi bani pe sinistrati si ii batjocoreste cand le arde buza mai tare (vezi aici episodul cu „da’ ce vreti? Sa va cazam la hotel de 4 stele?” in conditiile in care oamenii locuiau in containere sau sub cerul liber); lista ar putea continua cu domnul „am-cap-si-functie-de-ministru-ce-mi-mai-trebuie-minte”, ministrul care, daca ar gestiona finantele, ar fi nevoie de o trepanatie si 3 Xanax-uri ca sa va calmati, dar care din NEfericire este ministrul Sanatatii, the one and only, Eujen NicoClaurescu (despre care stiu din surse sigure ca daca l-ar intalni un anumit grup de pensionari probabil ca nu ne-am mai face griji pe ce alt doctor foarte competent va mai INCERCA sa destituie din functii de conducere, decizie luata pe criterii strict politice – o parte din episodul sus-numit o gasiti aici); etc, etc, etc.

Sunt mult prea multi ca sa ii enumar eu, plus ca risc sa mi se atribuie vreo culoare politica sau sa fiu jignit ca tin partea vreunei echipe de fotbal sau alta, lucruri foarte departe de realitate si pe care refuz sa le accept.

Si acum, in loc de incheiere, daca nu ati incercat deja sa intrati pe linkul ideii de site, lasati-ma sa va anunt cu parere de rau, ca acest site este deja inregistrat, si, daca vreti ciudatenia ciudateniilor, desi este un domeniu „.ro” si se adreseaza (zic eu) romanilor, este scris in limba engleza si nu am gasit nici o optiune sa il convertesc in romana. Lucru cu cap, va zic eu! Nu ca nu as sti engleza, dar sincer, nu vad logica! Deci daca gaseste cineva acea optiune sau imi poate da vreun motiv, va rog, faceti-va mila de un biet suflet si spuneti-mi si mie, ca sa nu mor prost. Nu de alta, dar eu n-am avut rabdare sa mai caut pentru ca, asa cum am mai spus-o o data, I HATE stupidity!

Daca va place ideea site-ului, poate punem mana de la mana si luam pe datorie un alt domeniu (astept sugestii de nume alternative) si il cream, numai asa...la misto, sa vedem daca ne bate SPP-ul la usa si ne scrie vreun ministru cerand dreptul la replica.

Hai, nu mai fiti lenesi, puneti-va mintea la contributie si dati-va cu parerea de pamant daca e o idee buna au ba!





4 comments:

Dorian said...

Bre, o fi. Dar sa nu ramana intre mine cu tine si tine cu mine. Plus inca maxim 5 dovezi de interes efemere. Ca asa... mai bine facem un brainstorming intr-un chatroom pe messenger la ora 4 noaptea.

cAnDYman said...

Eh, nici chiar in chatroom ca se mai...introduce vreun bagator de seama ca ala de pe blogul tau si ma voi simti obligat sa ii dau in cap cu tot ce am la indemana!
Lasa, prefer sa mai apara cate unul pe aici sa lase un comentariu, ceva, o idee idioata.

Dorian said...

"big as life and twice as ugly!", huh? Lasa ca te zic eu neveste-tii ca te-ai apucat de complimentat baieti.

cAnDYman said...

Relax! Nu o sa tina mult, ca doar nu te tot intorci timp de cateva luni. Hai sa ii dam si un termen la chestia asta: sa zicem...pana dupa Anul Nou. Dupa aia o sa te mai "complimentez" eu!