Wednesday, August 18, 2010

Marketing-ul romanesc - baba si mitraliera


Daca va aduceti aminte, acum vreo jumatate de an (give or take a few years), o banca destul de respectabila din Romania incepuse o campanie de marketing atat de agresiva incat a devenit gretoasa de-a dreptul, lucru punctat si de Badea intr-una din emisiunile sale fiind pe buna dreptate agasat (sentiment cu care rezonez si eu) de aparitiile extrem de dese atat la televizor cat si pe un alt site care e mai plin de reclame decat de stiri, si anume Mediafax (pentru fiecare click treci printr-o pagina de reclama, iar apoi ti se deschide si un pop-up de toata frumusetea).

Atunci era vorba de o reclama a BCR-ului care se extindea pe toata pagina de fiecare data cand aterizai pe site-ul reclamofil si cu pretentii de sursa de informatii. Zambetul individului care, pana la urma, nu avea nicio vina era deja mai rau decat o imagine cu Elena Udrea in timp ce se apleaca sau, intr-o ipostaza mai recenta, in timp ce topaie (sau tropaie) in sus pe scari, cu miscari elegante de tata din varful dealului de la Dalga.

In sfarsit, trecand peste minunatele amintiri cu o campanie de marketing care, dupa cum ziceam, m-a ingretosat, BCR-ul recidiveaza cu o campanie cel putin penibila, dar lovita in mod sigur de prostie si cretinism de cote maxime. Sigur ati avut macar o vizionare a incredibilei "productii" cu meciul de tenis (da, stim, BCR este sponsor oficial al Romanian Open Tour - who gives a fuck?) in care cea mai mare grija a celui care urma la serva era daca si-a transferat Euroii din tara in Elvetia sau invers, ori daca i-a mai ramas ceva in cont dupa sesiunea de shopping a nevestei (fie ea barbat sau femeie - nu trebuie exclusa nicio posibilitate).

Desi aparent este o idee "originala", mie mi se pare pur si simplu imbecila. Probabil ca oamenii s-au gandit ca vor sa faca o reclama in care neaparat sa apara tenis-ul (din motivul mentionat mai sus), dar vroiau sa se laude cu ce servicii super tari ofera ei, de nu a mai vazut viezurele si aluna. Stupid. A rezultat un clip publicitar directionat catre oligofreni si debili mintali care introduce si un "neologism" importat in forma lui bruta si oarecum inutil, anume "banking-ul".

Suna...cum spuneau Parazitii intr-o melodie de-a lor "ca o pula, n-aveti caracter!". Sigur, ei se refereau la premiul Pulitzer, asta nu inseamna ca au mai putina dreptate sau ca eu ma insel cand atribui aceeasi calitate acestui cuvant de rahat...Ce sa-i faci? Acum toata lumea se murdareste de...engleza pe la gura, chiar si cand nu isi are rostul.

Nu, nu sunt lupul moralist. Stiu ca si articolele mele sunt pline de expresii in engleza sau chiar sunt in intregime in "limba lui Shakespeare", dar eu nu am pretentia ca am audienta nationala si ca platesc bani grei unei echipe de maimute bine antrenate ca sa imi faca un spot publicitar demn de pus la colt de strada la cersit.

Iar pe langa toate astea, sa difuzezi in disperare o astfel de atrocitate la ore de maxima audienta si pe vreo 10 posturi...trebuie sa fii un pic lobotomizat, zic eu.

Pana una-alta, eu o sa trec tentativa asta de "hai sa ne cacam pe noi ca sponsorizam ceva si ca facem banking" in categoria Stupid is what stupid does, ca nu degeaba exista si o sa trec mai departe...ca vorba aia: "unde arunca prostul o piatra..."degeaba ma chinui eu sa o ridic.

Iar pentru un final apoteotic, luati de-aici un cuvant englezesc pe care il meritati cu prisosinta:

LOSERS!!!

No comments: