Sunday, July 11, 2010

Something for my over-religious pals...

FUCK church!

Moto: Never underestimate the power
of stupid people in large groups!


Nu stiu daca am mai zis-o, dar o sa mai precizez o data: nu am nimic cu religia...atata timp cat aceasta nu intervine in modul meu de viata, atata timp cat nu ma incomodeaza. Ba chiar pot sa respect credinta oricui (in limite rezonabile), atata timp cat acea persoana nu incearca cu obstinatie sa isi impuna punctul de vedere (din experienta proprie, nu eu sunt primul care ramane fara argumente oricum...). Acelasi lucru se aplica si pentru preoti. Nu ii venerez, nu plec urechea la ce au de spus, dar am intalnit destui oameni de toata isprava care purtau sutana si stiu ca unii traiesc viata despre care vorbesc, in timp ce altii merita sa fie impuscati si lasati pe marginea drumului. Dar ce urasc cu inversunare si nu pot sa suport sub nicio forma este orice semn a ceea ce eu consider fanatism, acest fapt, rasfrangandu-se asupra mea.

Spre exemplu, nu o sa inteleg niciodata de ce ar interzice "Dumnezeu" sa te uiti la televizor. Nu inteleg de ce "Dumnezeu" te-ar pedepsi ca nu ai tinut post, pentru ca sanatatea nu ti-o permite, ori de ce "Dumnezeu" nu ti-ar da voie sa folosesti curentul sau ar avea ceva impotriva sa accepti tratamente, iar lista continua, practic, la infinit. De ce? Pentru ca OAMENII sunt niste animale foarte creative si pot interpreta orice cuvant si pot inventa mii de idei dintr-o simpla propozitie, doar pentru ca vor sa fie, de ce nu?, mai catolici decat Papa.

Dar ce am eu impotriva bisericii? Pentru mine, biserica (institutia, nu cladirea) este lucrul care imi sta ca un ghimpe in coasta, o barna in ochi sau un stalp in fund. Pentru ca, spre deosebire de un om, biserica este cea care are puterea sa imi altereze stilul de viata, prin impunerea anumitor decizii clericale asupra vietii mele, cat se poate de laice.

Sa nu uitam cine e responsabila pentru Inchizitie. Cine a fost responsabila pentru multe neajunsuri ale Evului Mediu. Cine a spus "crede si nu cerceta" si a incercat sa ne tina in intuneric, atunci cand incercam sa ne emancipam si sa ne ridicam mai sus decat maimuta care se scarpina in fund si isi miroase degetul.

Daca biserica este cea care ma impiedica sa fac cumparaturi duminica, pentru ca toate magazinele sunt obligate sa fie inchise, then I say "fuck church". Daca biserica isi "vara coada" si interzice vreo emisiune la televizor, then, guess what? FUCK church! Daca biserica are ceva impotriva faptului ca eu am ceva de munca duminica sau ca vreau sa spal, sa ma tund sau sa tai frunza la caini duminca, atunci FUUUUUUUUUUUUUCK church!

Peste toate astea, cred ca biserica este o institutie cat se poate de perversa, care este condusa de interese pur laice ale unor oameni meschini si corupti care nu au nicio tangenta cu religia sau cu divinitatea...whatever that may be.

Iar daca cineva crede ca lucrurile astea au logica sau ca religia, biserica si preotii vin la pachet si trebuie sa le iubesti in egala masura, then you people need to check your brains cause they're wired all wrong! There! I've said it!

Mie nu mi-ar putea pasa mai putin de credintele spirituale ale unei persoane si nu cred ca mi-as schimba parerea despre cineva daca el/ea crede sau nu crede in vreo forma a divinitatii. Pentru mine faptul ca alegi sa crezi sau nu, e ceva strict personal, oarecum intim si trebuie pastrat pentru sine. Nu trebuie sa ne transformam automat in preoti, profeti sau anticristi, ori sa etichetam persoanele in felul asta. Asa cum nu poti justifica faptul ca incerci sa iti impui credinta asupra celorlalti doar pentru ca tu crezi ca stii ce e mai bine pentru ei. Asa cum nici nu ar trebui sa duci credinta sau necredinta la extrem.

Iar pentru cei care inteleg ce am vrut sa spun aici... Peace out!


No comments: