Tuesday, May 8, 2012

Iar cand vine vorba de sport sunt...


...fan Ronnie "The Rocket" O'Sullivan. Bineinteles ca multi dobitoci se vor grabi sa spuna ca e normal, ca doar ce a redevenit campion mondial, dar nu e chiar asa. De cand m-a prins virusul asta cu snookerul, mi-a placut si continua sa imi placa stilul lui, fie rapid si agresiv, fie calm si (aproape) defensiv.

...fan Marat Safin. Multi poate ca nici nu ati auzit de el. Nu-i bai. Cariera lui, daca poate fi numita asa, a fost scurta dar intensa. Mi-a placut la el ca era, ca si Ronnie, un "showman". Pe langa calitatile sale de atlet care ii permiteau sa serveasca mingile cu peste 190Km/h (dar de cele mai multe ori peste 200) pe parcursul unui intreg meci, stia sa te transpuna in starea lui de spirit de fiecare data cand era "pe val" si facea duble cu marginea rachetei ori cu piciorul si de fiecare data cand era nervos si facea sa ii sara toate corzile rachetei cand o trantea fara mila de pamant. Peste toate astea nu se dadea in spate nici sa se certe cu arbitrul atunci cand credea ca are dreptate, ori sa il ridiculizeze atunci cand nu mai avea alte optiuni.

...fan Valentino Rossi pentru ca e absolut nebun. E cu siguranta primul si poate singurul pilot al oricarui sport pe care l-am vazut sa se joace pur si simplu cu adversarii, lasandu-i sa il depaseasca doar pentru a-i intrece pe ultimele viraje ale cursei. Nu numai atat, dar este, la fel ca ceilalti doi de mai sus, un talent innascut si asta s-a vazut de prea multe ori pentru a putea fi contestat. Faptul ca a devenit campion mondial la toate clasele la care a concurat este dovada vie si irefutabila a afirmatiilor mele.


...fan Michael Schumacher, chiar daca nu ar fi trebuit sa faca greseala de a reveni in Marele Circ, cu atat mai putin sa ii "tradeze" pe cei de la Ferrari. Deci, presupun ca ar trebui sa rafinez un pic afirmatia mea initiala: am fost si raman fan al lui Michael Schumacher pentru toata cariera lui (cam de cand concura cu monoposturi Benetton), pana la retragere, in 2006. Adevarul e ca ce s-a intamplat dupa aceea cu Formula 1 insasi nu prea m-a mai interesat. Nu cred ca am mai urmarit nici macar o cursa cap-coada si nici nu intrevad o schimbare prea curand.

...fan Mike Tyson. Acel Iron Mike de dinainte de a ajunge la inchisoare. Acel Mike Tyson caruia nimeni si nimic nu i-ar fi putut sta in fata timp de multi ani atunci cand a fost la apogeu. Adevarul este ca el nu si-a atins niciodata adevaratul potential, tocmai din cauza acelei vizite la "mititica", iar pentru asta nu se poate invinui decat pe el.

...fan FC Barcelona. Vreau sa ma distantez din start de toti cretinii si lobotomizatii stelisti care tin cu echipa spaniola in principal din doua motive, unul mai retardat decat celalalt: pentru ca au aceleasi culori cu echipa lor demna de cascadorii rasului sau Animal Planet si pentru ca i-au batut la Sevilia si au castigat Champions League. Ei bine, nu, nu de asta tin eu cu Barcelona, ci pentru ca sunt o echipa foarte bine inchegata care, de-a lungul timpului, a avut multi jucatori foarte buni si talentati care mi-au placut si nu in ultimul rand (si aici e deosebirea cea mai mare dintre ei si absolut orice echipa de fotbal din Romania) pentru ca joaca FOTBAL.

O sa fac si cateva precizari: doar pentru ca ma declar deschis fan al acestor sportivi, nu inseamna ca o sa va pot da prea multe statistici ori ca puteti fi siguri ca ma veti gasi in fata televizorului atunci cand ei concureaza. Ceea ce am vrut eu sa exprim aici este admiratia mea pentru ei si faptul ca daca se iveste ocazia, accept cu placere sa ii urmaresc.

To be continued?...

No comments: