Wednesday, December 14, 2011

Sunt narcisist sau doar schizofrenic?


Probabil ca multi dintre voi au observat ca imi place sa citez din mine sau, mai precis, din vechile mele articole. Si probabil ca am mentionat de si mai multe ori cat de mult imi face placere sa ma recitesc. Pentru cei care nu au blog sau nu au publicat carti, probabil ca e un pic mai dificil de inteles, dar nu imposibil.

Intrebarea mea ar fi daca dintre cei care sunt in "blogosfera" (hate that word, don't really know why) mai sunt "narcisisti" din astia ca mine.

Nu e vorba ca in momentul in care imi citesc unul dintre vechile articole simt cum ma umple admiratia de sine, incepand de la varful unghiilor de la picioare pana in crestetul capului, dar imi face, cu adevarat, o mare placere sa redescopar ideile sau ineptiile pe care le-am debitat la un anumit moment-dat, pe un anume subiect sau despre nimic.

E narcisism?

O sa continui prin a spune ceva poate un pic ciudat sau de-a dreptul bizar: in momentul in care citesc un articol vechi, sunt absolut constient ca este creatie proprie, neplagiata si neinfluentata, dar in acelasi timp simt exact ca si cum as citi o carte interesanta, a unui autor mai mult sau mai putin cunoscut, pe scurt, a unui strain care scrie exact ce as avea eu de spus, direct din suflet. Ma unge la inima, nu alta.

E schizofrenie?

Poate ca cel putin unii dintre voi se vor grabi sa imi raspunda la dilemele astea existentiale, dar judecand dupa numarul de comentarii de pe blogul asta, oricat de vehemente au fost declaratiile mele, se pare ca nu au starnit sentimente suficient de puternice incat sa ii provoace pe cititori sa bata cu pumnii in tastatura sau sa isi verse oful in vreun comentariu lasat macar la misto.

Anywho. Am spus-o si o sustin in continuare: nu tin blogul asta pentru altii, ci pentru mine. Daca as vedea ca exista persoane care chiar isi dau interesul sa descopere si sa redescopere acest blog, ar fi un bonus si mi-ar face mare placere. Pana atunci, insa, isi va pastra rolul de supapa de refulare, loc de reflectie si meditatie, teren de joaca si mijloc de a contorsiona ideile si viziunile asupra lumii inconjuratoare.

Cheers to all!

No comments: