Monday, September 3, 2012

Scrisoare deschisa catre Vodafone


Vreau sa mentionez de la bun inceput ca aceasta nu este o solicitare, nicio plangere, ci doar un "mic" feedback din partea mea, client Vodafone de vreo 10 ani (atat pe abonament cat si pe cartela) - sau cam asa ceva, de pe vremea MobiFon-ului sau, mai popularului Connex - catre operatorul de telefonie mobila care m-a dezamagit nu numai o data.

Acum cativa ani (sau poate un pic mai mult de cativa) puteam sa jur ca nu exista oferte de cartele preplatite mai bune decat la Vodafone. Ce-i drept, pe atunci erau doar vreo trei companii pe piata romaneasca, din care Zapp-ul nu avea servicii preplatite.

Ma simteam cu adevarat respectat si multumit de programul de fidelizare si, sincer, nu stiu cine nu ar fi fost. De ce? Pentru ca aveam suficiente bonusuri care sa imi sustina punctul de vedere. Bonus la reincarcare de cativa euro, ai mei, imuabili si fara restrictii, sa ii folosesc asa cum vreau si cat timp vreau (cu conditia rezonabila sa fiu in perioada de valabilitate a cartelei), cu cine vreau. Aveam bonus de fidelizare la aniversarea a inca un an in retea (care diferea pentru perioade mai indelungate, ajungand pana la 3 euro daca nu ma insel, pentru clienti cu vechime). Bonus la minutele de apeluri primite, tot fara prea multe restrictii (100 minute primite = 1 euro), adica fara restrictii. Ba chiar era si un bonus la aniversarea mea, cu conditia sa imi fi inregistrat aceasta informatie in sistem, cu ajutorul serviciului de relatii cu clientii, lucru pe care eu, constiincios, il facusem (era, de fapt, o formalitate, din moment ce datele mele erau deja inregistrate in sistem de pe vremea abonamentului).

Acestea fiind spuse, o sa arunc o privire la situatia curenta:
- bonusul pentru pentru apeluri primite s-a transformat intr-o capcana pentru soareci, plina de pericole si restrictii, de iti e frica sa pui mana pe telefon, ca poate te lasa fara degete sau vreo ureche. Adica? Pai, la fiecare 60 de minute de apeluri primite, ti se acorda incredibilul privilegiu si incomensurabila onoare de a putea face, la randul tau apeluri, dupa cum urmeaza:
1. 60 de minute (da, da, minute, nu credit, ca poate te impinge necuratul sa dai mesaje, ori sa navighezi pe internet...nu ti-ar fi rusine sa-ti fie!);
2. numai in retea (adica tie ti se pare ca ai nu stiu ce realizare de meriti sa poti suna in orice retea nationala?!);
3. timp de 30 de zile de la acordare (he, he, pai doar nu o sa ne inveti tu pe noi cum se fac afacerile!);
4. nu in ultimul rand, pe perioada celor 30 de zile in care esti in extaz ca poti vorbi (sublinat "vorbi", nu te apuca sa faci pe smecherul sa trimiti mesaje sau sa mai faci Doamne iarta-ma ce) cu cine vrei tu (atata timp cat e in retea) si cat vrei tu (atata timp cat te limitezi la cele 60 de minute) nu mai acumulezi minute pentru viitorul bonus. V-ati prins? Adica nu puteti profita sa va sunati toti "kamarazii" (utilizatorii mai vechi stiu de ce) si sa ii puneti sa va sune, generand astfel o bucla aproape infinita de bonusuri. Dragii de ei, cum se gandesc ei la toate...scuzati-ma in timp ce imi sterg o lacrima, m-au induiosat prea tare.
- bonusul la reincarcare se acorda tot sub forma de euro...inca. DAR, este valabil...ghiciti? Doar in reteaua Vodafone (multimea murmura admirativ) si numai pe incredibila perioada de 30 de zile (toata lumea izbucneste in aplauze furtunoase)...Iar daca voi credeati ca asta e tot, ei bine, va prezint si bomboana de pe coliva, pardon, cireasa de pe tort: acest bonus se consuma fix dupa ce terminati orice urma de credit pe care o mai aveti pe cartela.
- bonusul de fidelitate pentru inca un an in retea (se lua in considerare data la care a fost activata prima oara cartela) a facut precum Michael Jackson si s-a dus la cele vesnice;
- bonusul aniversar (pentru ca Vodafone te iubeste si te pretuieste) s-a transformat si el in Houdini si a disparut, lasand in urma doar ceata crizei.

Peste toate binecuvantarile astea pe care un om normal nici nu si le poate imagina, Vodafone, in extraordinara-i intelepciune a hotarat si faptul ca daca esti suficient de dobitoc sa vrei sa le platesti redirectionarea apelurilor (indiferent daca tot in retea sau pe langa) si ai avut proasta inspiratie sa ai doar o amarata de cartela preplatita, ei bine, atunci nu esti suficient de demn de acest privilegiu, asa ca poti sa iti pui pofta in cui. De ce anume? Din cauza unui "simplu" (inchei citatul) detaliu tehnic cum ar fi faptul ca nu pot vedea daca ai suficient credit pe cartela pentru respectiva redirectionare. Ori, reformulat de un alt mic Einstein al serviciului de relatii cu clientii, cica ar trebui sa ai permanent credit pe cartela. Iar asta e diferit fata de situatia cand faci un apel simplu...cum? Adica ei cum stiu atunci ca ai sau nu credit? Ori, presupunand ca nu ai acel credit si ai, totusi, blestemata de redirectionare activa, nu se poate refuza aceasta operatiune si sa apara ca si cum telefonul ar fi inchis?!

Am gasit! (Evrika ar fi fost prea complicat pentru creierele lor cat gamalia acului...atunci cand sunt inflamate) Pentru ca asta ar presupune...inteligenta!

Vodafone, permite-mi sa iti urez, umil, binevenit in categoria firmelor pe care le-am numit "out of this world" si sa te blagoslovesc cu un sincer si cat se poate de calduros "sa te duci dracului de pomana", dar nu inainte de a putea sa imi portez numarul catre alta retea, cu un gram de creier in plus (oricare ar fi aia si va rog pe aceasta cale pe voi, cititorii, sa imi urati noroc in aceasta incercare aproape inutila).


No comments: