Saturday, July 25, 2009

The unthinkable happened


Toti cei care ma cunosc, iar acum si cei care nu ma cunosc stiu ca sunt un fel de nokia fan. Ba, m-am autointitulat de mai multe ori "nokia man". Adevarul ca am schimbat destule telefoane (sigur mai multe decat media, poate nu asa de multe ca altii) si am incercat diferite branduri, incepand de la Motorola, continuand cu Ericsson (pe vremea cand inca erau Ericsson si aveau unele din cele mai sigure telefoane) si cu Alcatel, cochetand un pic cu Samsung (poate am avut si ghinion sa nimeresc unul cu probleme de soft), incheind cu Sony Ericsson si un dual sim Tecno care mi-a pus capac.

Asa ca, dupa ce am incercat de mai multe ori sa vad ce e si in curtea altora, fara sa vreau, am ajuns de fiecare data inapoi la aceeasi concluzie: Nokia is the best! In total cred ca am avut vreo...ba nu, va zic exact 9 telefoane de la brandul finlandez, inclusiv ultima achizitie.

De fiecare data am fost mai mult decat multumit si le-am laudat si le-am recomandat tuturor celor care vroiau sa ma asculte. Meniul mi se pare relativ intuitiv, poate cu vreo doua imbunatatiri nu ar mai avea nevoie nici de calificativul "relativ", dar oricum, net superior altor branduri. Softul e de incredere* (aici o sa revin un pic mai jos) iar calitatea materialelor si a finisajului nu m-a dezamagit niciodata.

Ce sa mai? Baietii stiu ce fac si nu degeaba sunt lider mondial cu o cota de piata de peste 40% din cate stiu eu.

Nu doresc sa fac aici vreun review sau sa ii laud ca si cum m-ar fi platit sau mi-ar fi dat vreun telefon moca, tocmai de aceea o sa trec, in sfarsit, la subiect.

Dupa ce v-am spus atatea lucruri frumoase si v-am impartasit parerea mea (pe care o mentin) despre Nokia, imaginati-va ca nu mica mi-a fost surpriza si cu atat mai mare dezamagirea, cand am descoperit ca ceea ce credeam perfect si singurul lucru absolut in lumea asta, nu e atat de perfect pe cat credeam!

Da, baieti si fete, am descoperit o problema care nu are atat de-a face cu "nu mai merge, vere", ci cu acele mici detalii care fac diferenta intre "perfect" si "las-o ba, ca merge-asa". Sa dau exemplul concret: 

- Modelul telefonului: E71

- Data achizitiei: acu' doua saptamani

- Problema in cauza: dupa un update de firmware, screensaver-ul default (o bara ce indica ora, data si numele profilului) se blocheaza. Nu uneori, ci de fiecare data. 

De ce?! Cum s-a putut intampla una ca asta? Uite-asa mi s-au spulberat iluziile puerile ca am o bucata de perfectiune in buzunar si am fost adus abrupt cu picioarele pe pamant.

To make matters worse, am dat un serci pe gugal si am gasit un thread fix pe forum la Nokia (nu se putea sa fiu singurul ghinionist) in care un baietas se plangea de aceeasi problema...dar ce sa vezi? Versiunea de firmware pe care o avea si pe care o acuza era cel putin cu doua versiuni mai vechi decat ce aveam eu!

Say what?! De doua versiuni se stie ca firmware-ul asta are un bug si nu s-a facut nimic?!? Asa ceva mi s-a parut de-a dreptul inadmisibil! Asa ca le-am scris si eu un mail celor de la Nokia support intrebandu-i cand e urmatorul release si daca o sa includa si un "fix" la problema mai sus-mentionata. Bineinteles ca am primit imediat un email automat cum ca au luat la cunostinta de mesajul meu si ca ma vor contacta in 48 de ore...Asta se intampla joi...azi e sambata...

Nu ma consider snob si cred ca veti fi cu totii de acord cu urmatorul rationament: cand va cumparati un telefon Nokia 1100 si dati, sa zicem, 10 euro pe el, dupa care descoperiti ca nu ii functioneaza cum trebuie ceasul, ziceti "fuckin' piece of shit phone" si nici nu va mai uitati la marca sau unde e fabricat; ori il aruncati, ori cumparati altul. Dar ce te faci cand ai dat de vreo 30 de ori mai multi bnai pe un Nokia E71 si vezi ca are probleme de genul? Si cand vezi ca nici macar nu se obosesc oamenii sa scoata ceva rapid ca sa rezolve bug-ul?

Nu stiu care e raspunsul vostru...Al meu e: scrii un articol pe blog (bine ca am asa ceva), inghiti in sec si astepti sa apara un nou firmware...si te risti din nou, sperand ca nu o sa aiba si ala vreo hiba.

Din pacate sau din fericire, ma incapatanez sa cred in continuare ca Nokia este cel mai tare producator de telefoane mobile si sper sa aiba in continuare destula concurenta ca sa nu se lase pe tanjeala si sa vezi ca ajungi cu probleme de soft in service de doua ori intr-o luna cum mi s-a intamplat mie cu un "piece of crap" SonyEricsson W810i (primul si ultimul SE pe care l-am avut).

Luat per total, ca un intreg, sunt foarte multumit de faptul ca pot naviga pe internet prin wifi, la viteze bune, ca pot sa imi instalez ce aplicatii ma taie pe mine capul si ca pot sa imi citesc emailurile de pe telefon, plus zecile de optiuni pe care le folosesc mai mult sau mai putin si durata de viata a bateriei. Astept cu nerabdare sa tin in mana un E72, sa vad daca are cu adevarat ceva nou de zis.

Pana atunci e clar ca am fost si raman..."Nokia man".

1 comment:

cAnDYman said...

UPDATE: Am primit totusi un raspuns de la Nokia Service Desk si spunea cam asa:
"Nu stim de nici un bug de tipul celui descris de dumneavoastra in nici o versiune de firmware lansata. Daca doriti, va rugam sa salvati toate datele din telefon si sa mergeti la cel mai apropiat Centru Nokia Care pentru diagnosticare."
Aham...adica sunt prost si vad crucis display-ul la telefon cand mi se blocheaza screen saverul...eu si toti idiotii care urla pe toate forumurile, inclusiv ale Nokiei...halal raspuns!
Nokia Care Service, you don't fuckin' care about me or my problems!