Monday, January 21, 2008

Maxi-ul sinucigasilor


Moto: "In the land of the blind, the one-eyed man is king!"

Cei care nu avem norocul sau nu am fost binecuvantati ca tata sa fie implicat in politica si, in consecinta, nu avem doua perechi de roti si un volan cu care sa ne deplasam in sus si in jos, omorand nevinovati pe trotuar, suntem, bineinteles, nevoiti sa folosim mijloacele de transport in comun sau, cum mi-ar placea sa le denumesc, moartea pe patru roti.

Nu neaparat ca as muri cand merg cu ele, dar sa zicem ca ii inteleg pe cei care au experimentat pe proprie piele ceea ce americanii denumesc in stramosescul grai pe care il citau si grecii “near death experience”.

Nu se poate ca, dintre mojicii care folosesc aceste mijloace de livrare a mortii in grupuri de cate 40, sa fie vreunul sa nu fi spus sau auzit macar o data expresia: “mai incet, dom’ne, ca nu transporti cartofi!”. Sincer, nu inteleg expresia (si fac o MARE paranteza si spun ca nu e vorba ca nu as intelege ca omul zice “frate, cartoful nu pateste nimic daca acum e lipit de bord si peste doua minute se zbate sa isi scoata manerul de la usa din spate dintre “cute”, dar ma refeream…in fine, ziceam si eu, ca desi traiesc aici si, cel mai probabil tot aici – in Moldova n.a – o sa imi putrezeasca oasele, inca raman uimit de cum se traieste si vorbeste in aceasta zona – unii ma uimesc mai mult sau chiar cu mult mai mult decat altii), si revin, si repet ca nu inteleg expresia, dar tare mi-as dori ca, uneori, sa ii condamn pe soferii acestor mijloace de genocid cu optiunea de sinucidere la moarte prin…nu lapidare…prin bataia cu cartofi pana la moarte. DA! Cred ca asta ar fi o metoda perfect adaptata la cazul de fata.

Cum sa nu iti vina sa mergi 4 kilometri pe jos pana acasa cand vezi cum soferul ignora pur si simplu regulile de circulatie, semnele, ceilalti participanti la trafic si chiar minimele norme de siguranta atunci cand se strecoara de-a dreptul milimetric printre un tir si un tramvai, ca sa nu va spun, „dracii” mei, ca ma numar printre putinii (in numar de vreo 12 ca atatia erau in momentul ala cu mine) care au reusit sa mearga la ora 17 si 20 – ca sa nu existe dubii ca ar fi AM sau PM – sa mearga pe contrasens pe Copou in timp ce doua coloane de masini isi asteptau linistite randul sa intre in intersectia de la Fundatie si nu oricum, ci cu ditamai Mercedes Benz Sprinter-ul, vede-i-as usile piese de schimb la cimitirul de masini, iar pe sofer la Socola, odihni-s-ar langa Ralu Pilif (una din doua, sincer nu imi pasa in ce ordine sau cum).

M-am saturat sa ridic rugi fierbinti catre divinitate cand eu nici macar nu cred ca are cine sa le auda inainte sa ma urc in maxi si stiti ce ma streseaza la culme?

Sincer, vorbesc despre renumitul si mult-iubitul maxi 6 (de-al dracu’ nu o sa ii zic asa cum toti cei care au venit de mai putin de jumatate de an in Iasi il stiu, numa’ sa va vad cum va chinuiti sa va dati seama despre ce vorbesc), care, asa cum tot locuitorul acestui mare oras stie, are un mers al lui, propriu si inalienabil, de a merge cu incredibila viteza „mort inainte” cat este la inceputul traseului si accelereaza la warp 10 atunci cand toate benzile de pe toate sensurile, inclusiv trotuarul este ocupat, dar el are de gand sa se „strecoare” printre ceilalti participanti la trafic de parca ar merge cu scuterul, alta inventie de-a dreptul de rahat, care scoate mai mult fum si zgomot decat se misca, dar despre asta poate ma voi lega altadata.

Care este logica acestor soferi care pleaca la intervale de minim 15 minute intre ei de se misca cu viteza melcului turbat la inceputul traseului? Sa indrazneasca vreunul sa imi spuna ca fac asta ca sa se adune oameni in statie, ca trag eu de volanul maxi-ului si il alerg pe trotuar cu 100 la ora (ca asta e viteza standard cand isi da seama omul ca nu are cum sa dureze 1 ora jumate o cursa de la cap la cap).

Pai cum nu se aduna oameni daca pana pleaca porcul de la capat dureaza o juma’ de ora? Mai simte nevoia sa mearga – nu pe liber ca ar prinde viteza, ci – in frana de motor ca sa...chiar asa! Ca sa ce? Ca sa te oftice la culme si sa iti inghete mucii-n nas si aeru-n urechi pana vine dobitocul care mai are si tupeul sa nu iti taie bilet?!? Ca sa te invete sa mergi pe jos sau sa te ambitioneze sa iti iei trotineta?

Sunt multe lucruri de spus despre cursele astea care devin o adevarata aventura atunci cand lacomia (de a baga cel putin 50 de oameni intr-o masina care este prevazuta cu 14+1 locuri pe scaune) si teribilismul soferului (care daca nu este, ar trebui sa fie dependent de Need For Speed si goneste prin trafic la fel ca oricare alt conducator...de motocicleta).

Lucruri cum ar fi sa auzi cum iti paraie oasele cand vreun temerar se impinge cu mult avant sa se urce in atmosfera – la propriu – sufocanta din maxi si nu se da in spate de la a arunca vreo batranica din masina atunci cand nu are loc. Lucruri cum ar fi sa te rogi la toti sfintii ca persoana care tocmai a trecut pe langa tine la juma’ de metru si ti-a pus nasul la respect (adica oriunde altundeva decat in directia din care vine ea) sa nu se aseze sau sa se opreasca langa tine, mai ales cand toti cei care urca nu pot face altceva de cat sa se tina cu mainile ridicate de bara care scartie din toate incheieturile, sustinand de doua ori greutatea masinii in carne vie.

Daca voi vedea ca acest mijloc de tortura va disparea din trafic si va fi inlocuit de niste autobuze sau microbuze de stat, voi strange bucuros mana celui responsabil, fie el si Hitler.

Daca nici asta nu va arata cam la ce stadiu de disperare m-au putut aduce aceste doze de fatalitate luate cu regularitate, in fiecare zi lucratoare lasata pe fata Pamantului, atunci nu stiu ce v-ar putea convinge. V-as ura sa ajungeti sa simtiti pe propria piele, dar mi-e ca sunt destui dintre voi care au simtit asta deja si s-ar putea sa imi fie frica sa mai merg pe strada.

Daca aveti de gand sau sunteti constransi sa folositi in continuare maxi-stresul 6, va rog fierbinte sa va faceti testamentul dinainte, ca nu se stie pe mana carui sofer maniac ajungeti si s-ar putea sa va para rau ca nu i-ati lasat si lui ceva...cum ar fi grenada ofensiv-defensiva (ca la Jean Monet), dar, atentie!, nu cumva sa ii lasati si cuiul!!!

Eu planuiesc, daca se intampla sa ajung vreodata sa fiu condamnat la moartea pe scaunul electric, sa am ca ultima dorinta sa il tin in poala pe soferul din seara asta, iar el sa o tina in brate pe o anumita „colega” de camera pe care, spre binele ei, sper sa nu o mai intalnesc...in viata.

Pentru cei care stiu despre ce vorbesc, va doresc noroc si bafta multa in continuare, iar pentru fericitii care nu au treaba cu toate lucrurile astea, bucurati-va si multumiti oricarei forte in care credeti ca nu v-a adus in situatia sa simtiti ca nu gasiti destule injuraturi in limba romana ca sa ii laudati pe unii bezmetici care au impresia ca ii va proteja „forta” ca pe Luke din Star Wars, atunci cand se afla pe sosea!

Numai bine si, cum spune un foarte bun prieten de-al meu, tineti pe dreapta!


Thursday, January 10, 2008

O groaza de lucruri stupide intr-o tara tampita, plina de idioti



Printre toate rahaturile, porcariile, gunoaiele si mizeriile pe care trebuie sa le suportam in Romanica, iata ca se mai gaseste cate unul...(nu spun ce) mai cu mot. Tzacalin Popescu-Cariceanu s-a gandit in infinita-i intelepciune sa mentina cu orice pret (atata timp cat pretul este suportat tot de popor, unitar, ca stat) una dintre cele mai mari ineptii pe care nici un alienat mintal cu deficiente de atentie si Alzheimer nu ar fi putut-o debita: taxa de prima inmatriculare.

Sa vedem logica lor (oficiala/declarata): in Romania intra prea multe masini vechi (deci care polueaza atmosfera). Daca punem o taxa aproape prohibitiva (uneori chiar exagerata si ne-conforma cu realitatea) inmatricularii acestor autoturisme, oamenii vor evita sa le cumpere si se vor indrepta catre masini noi sau, poate chiar (in ultima instanta si cu cutitul la beregata), la Logan!

Logica reala spune asa: taxa respectiva este discriminatorie. De ce? Simplu! Pentru ca in Uniunea Europeana nu exista o asemenea tampenie debitata de un cretinoid cu pretentii de ministru si se creaza astfel o discrepanta intre autovehiculele noi, autohtone (daca pot fi numite autovehicule) si cele second-hand, de import. In esenta, principiile economiei de piata (pe care pretindem ca o avem) nu sunt respectate.

Haideti sa vedem ce sta in spatele logicii declarate: nu imi este foarte clar, dar, stiu si eu ca, in Romanica, interesul poarta fesul. Mai mult decat atat, interesele financiare guverneaza politicul, deci, in spatele acestei decizii nu stau nici miile de locuri de munca pierdute de Dacia in cazul anularii taxei, nici SO grija pentru mediul inconjurator (care tot nu am priceput cum ar fi protejat daca se incaseaza 6-700 de milioane de euro la buget si sunt folositi pentru finantarea celorlalte ministere, in niciun caz pentru Ministerul Mediului).

Adevarul, dragii mei, este ca „cineva” are foarte mari castiguri din partea, sa zicem...Citroen. Tot acel cineva este papusa finantatorilor din lumea automobilelor care isi doresc o piata de desfacere neintinata de second-hand-urile ieftine si poate chiar mai bune (desi nu neaparat) decat, sa zicem...Loganul autohton.

Dar ce ne facem cand logica, fie ea declarata, oficiala, fie ea ascunsa si plina de mister, incalca orice principiu al...logicii?

Va intrebati cum asa? Simplu: respectiva taxa scade pe masura ce vechimea autoturismului creste. Nu ma credeti? Puteti verifica si singuri jucandu-va cu niste valori in acest
calculator online.

Deci, sa inteleg, ca daca masina are 2 ani in plus, polueaza mai putin? Poate doar in mintea domnului prim-ministru Soriceanu-grosceanu alias Tzacalin, unde, probabil 4 mai mic decat 3.

Peste toate aceste inadvertente si neconcordante, mai se adauga ceva: un aradean, probabil ca ati citit
, a castigat un proces cu Finantele statului roman prin care a dovedit ca taxa de prima inmatriculare auto este ilegala. Tribunalul insusi a decis ca aceasta gogomanie incalca doua tratate europene (inclusiv tratatul de aderare al tarii noastre la spatiul comunitar).

Intrebarea mea este: de ce nu s-a mers mai departe? Nu stiu eu foarte bine cum functioneaza lucrurile astea, dar cineva ar fi trebuit sa se autosesizeze si sa puna in vedere Parlamentului, ca Justitia (aia oarba si cu balanta intr-o mana si sabia in cealalta) e de alta parere decat Legislativul si ca legislativul ar trebui sa isi dea seama ca se contrazice singur prin...nerespectarea LEGII. Cartonas galben, Legislativului.

Eu stiu ca in Constitutie, exista ceva care se cheama Avocatul Poporului. Aceasta institutie miraculoasa (dupa parerea unora chiar inexistenta in cotidian) ar trebui sa apere, sprijine si sa impuna chiar, interesele poporului roman. Unde este domnul Ioan Muraru (asa il cheama, am aflat si eu de curand de pe acest site facut la misto http://www.avp.ro/
) in toata aceasta ecuatie? Probabil in spatele biroului, acolo unde este platit sa stea si sa nu faca nimic din ceea ce scrie in dreptul institutiei sale in Constitutie. Ori asta, ori undeva prin Insulele Canare, intr-o mica vizita de lucru sau poate prin Bali, la schimb de experienta pe banii fraierilor de contribuabili.

Toate acestea fiind spuse, de fapt nu am rezolvat nimic. Am adaugat doar o voce miilor de romani care urla ca din gura de sarpe ca sunt jecmaniti pe degeaba si ca ni se baga pe gat taxe pe care nici macar Parlamentul European nu le aproba, ba, dimpotriva, tine mortis sa le anulam.

Atata timp cat un prim-ministru are tupeul sa spuna ca aceasta taxa este conceputa pentru a proteja mediul, iar pe de alta parte recunoaste ca nici un chior nu a ajuns in bugetul ministerului cu pricina si sa zambeasca fara ca vreun microfon, o camera sau orice alt obiect contondent sa zboare catre mutra lui de demagog manat de interese financiare si meschine, eu nu pot crede ca aceasta este tara in care acum 19 ani poporul s-a ridicat impotriva dictatorului si a facut asa-numita revolutie.

Sa recunoastem: nu suntem altceva decat niste oi, pe care orice dobitoc cu functie de conducere in stat le poate indrepta in ce directie vrea (inclusiv in prapastie) fara ca vreuna sa arate cel mai mic semn de impotrivire.

Vocea poporului este egala cu zero barat, chiar daca se gaseste cineva sa comenteze vreo decizie sau bir pe care stralucitii nostri conducatori o implementeaza volens nolens. Nici macar presa, „a cincea putere in stat”, nu poate face nimic decat sa fie scribul care consemneaza in mod civilizat evenimentele condamnate de un popor intreg.

Mai am o singura intrebare: pana cand? Pana cand ne vom lasa calcati in picioare si sa isi bata joc de noi orice afacerist ajuns in pozitia de ministru? Pana cand vom tolera tupeul cu care ni se spun lucruri de-a dreptul fara sens pentru a motiva decizii cu totul lipsite de logica? Pana cand...?


In momentul de fata sunt multi care ar dori sau care ar face cu mana lor ca prim-dobitocul tarii sa aiba inca un accident de motocicleta din care sa aiba nevoie de spitalizare tot restul vietii. Parerea mea e ca va irositi dorintele de Craciun degeaba, pentru ca daca ar disparea el, nu ar disparea si problema. Adevarul e ca nimic nu ar schimba problema.


Cineva sa ne aduca un despot la conducere, macar atunci am sti de ce traim in bezna si nu ridica nimeni vocea care oricum nu este auzita de nimeni. Asa nu ar trebui sa ne mintim ca avem putere de decizie si ca ne controlam viitorul in timp ce banii invart legea pe orice parte ii convine si de cate ori este nevoie.

Inca ceva: cred ca aceasta taxa nu este nici de mediu, nici fiscala. Cred ca aceasta taxa ar trebui sa poarte numele celui mai fervent sustinator si ar trebui sa fie cunoscuta de toti ca TAXA TARICEANU.

Pe final, ii dedic lui Tariceanu un mic blestem marca George Carlin:



May the forces of evil get confused on the way to your house!




PS: Voi adauga in comentarii o parte din ceea ce au avut de spus alti muritori de rand, contribuabili din aceasta tara fermecatoare, ca raspuns la articolele online ce anunta mentinerea taxei intr-o forma cosmetizata sau nu.




Sunday, January 6, 2008

Lav Stori...ce sa mai?

Nu stiu ce as mai putea spune ca au spus-o prea bine baietii astia. Multumesc lui...Dorian ca mi-a "deschis ochii" in privinta acestui clip.